idaeklund

Kategori: RESA

London

Hej på er!

Igår kom vi hem från London, och vi har haft det så bra! Tänkte visa lite bilder från resan här:

/Resan började på Halmstads centralstation, där vi tog tåget till Göteborg. Där hämtade Malte & Madde upp oss och skjutsade till Landvetter flygplats!/

/Planet skulle gå 12.50 men det blev försenat... Vi spenderade tiden med att bland annat ta var sin juice/kaffe på "Joe & the Juice"/

/Vi landade på Stansted Airport, en bit utanför London, så det blev tåget in till Liverpool Street Station, sen taxi till hotellet. Vi bodde bara ca 50 meter från den stora shoppinggatan Oxford Street! Då vi kom dit sent var vi hungriga och gick direkt till Leicester Square och en restaurang som hette "Chiquito", mums!/

/Onsdagen började med frukost på hotellet, det var inget speciellt men helt OK iaf! Vi bodde på "Mermaid Suite Hotel" och fick en hel våning för oss själva (!) med två rum, kök och två badrum./

/Vidare på onsdagen var vi först till Madame Tussauds - vaxkabinetten. Det var jätteroligt verkligen, men tyvärr fick jag inga bra bilder därifrån. Sen under dagen åkte vi med en Hop-on-hop-off buss och fick lite sightseeing i staden. Vi hoppade av vid Towern, köpte Fish & Chips till lunch och sen åkte vi på en båttur! Då fick vi ju se mycket från Themsen.

/Vi såg såå mycket, gick i parker, och var på "Harrods". Dagen avslutades med att vi åt på ett steakhouse precis vid vårt hotell./

/Mycket shopping blev det på torsdagen!/

/Blev lunch på en italiensk restaurang och fika på Trafalgar Square/

/Åt middag på T.G.I.F's, och det var såå gott. Jag och Fanny tog hamburgare och Clara tog Chicken fingers. Sen tog vi självklart drinkar till det och dom var så stora och helt fantastiskt goda./

/Det bästa med dagen var ändå kvällen, då vi gick på "Thriller" - en Michael Jackson tribute. Alla sångare och dansare var så duktiga, och publiken fick vara med och dansa och sjunga också! Så roligt!/

/Blev dels mer shopping på torsdagen också, sen tog vi en lunchpicknick i Hyde park! Blev dock nästan attackerade av alla fåglar där, haha./

/Sen var vi på ett femstjärnigt hotell, the milestone, och deras "Afternoon tea"! Så härligt, och jag som älskar te och sötsaker var riktigt in heaven där. Dock så var det så mättande med alla mackor man fick , jag tror det var typ 6 olika sorter, och vi hade ju redan ätit lite picknick innan! Men det var lugnt, för man fick med sig en liten box med resterna, haha./

/Lördagsmorgon kl 04.45 åkte vi taxi till tågstationen, och därifrån till flygplatsen igen. Där tog vi lite frukost, Fanny tog bara kaffe, jag tog omelett och Clara tog blåbärspannkakor. Det var sååå mycket folk där dock, och när vi skulle gå till gaten blev det kaos. Det var flera gater på samma ställe som skulle gå typ samtidig, så det var verkligen proppat med människor. Men tillslut kom vi på planet iaf, och efter en halvtimmes försening pga ett litet tekniskt fel så var vi uppe i luften ca 09.15. Malte kom och hämtade oss på Landvetter, och sen tog jag och Clara varsin kaffe från starbucks innan tåget hem gick./

Så! Då har ni fått tagit del av vår resa. Nu ska jag försöka komma tillbaka till vardagen igen, men jag saknar redan London!

Ha det så bra allihopa!

Next up: London

Imorgon bär det av!

Har längtat så till den här resan, och det ska bli så spännande imorgon. Jag har ju aldrig varit i England ens tidigare, så nu ska vi verkligen göra mycket grejer för att uppleva London. Shopping är ju en självklarhet, sen ska vi bland annat se en musikal/konsert, Thriller, och gå på "afternoon tea". Vi har även biljetter till "hop-on-hop-off" buss en av dagarna så då blir det sightseeing. Just ja, madame tussauds ska vi också till! Men jag kommer ju då inte kunna blogga någonting nu kommande dagar! På lördag ska jag försöka lägga upp lite bilder och så från resan ändå. Så jag hoppas att alla får ha en riktigt bra vecka nu, för det ska jag ha! På återseende,

Just nu

Just nu är det bland annat de här låtarna som spelas mycket i mina öron! Tycker så mycket om att det kommit mycket nya bra svenska låtar. Det går lite i vågor hur mycket jag lyssnar på svensk musik, men just nu är det många svenska låtar i min lista.

Åkte förresten tillbaka till Halmstad igårkväll också. Fick ta bilen (YEEY) och den gick så bra hela vägen. Har inte dragit så mycket bensin heller, hade typ halva tanken kvar när jag var framme vilket är toppen! Det blev dock mörk ute redan efter Mjölby typ, så halva resan åktes i totalmörker, plus lite regn ibland på det. Var hemma igen vid halv 10 ungefär iaf, så tog ganska precis 5 timmar att åka.

Idag har jag jobbat på förmiddagen och ska sitta och plugga nu på eftermiddagen.

Ha en bra dag!

Köping

Hemma igen! Åkte från Halmstad vid halv 1 och fick vänta en stund i GBG innan tåget till Köping gick. Tågresan gick bra, det var lite signalfel bara så vi fick stå stilla mellan Göteborg och Alingsås. Tiden på tåget spenderades med att läsa en artikel till en hemtenta, och kolla på Agents of Shield (så bra serie, helt i min smak). Sen kl 17.17 var jag i Köping! Mamma hämtade mig och så åkte vi och köpte kinamat från "Chili Nam Nam". Sen nu ikväll har jag hälsat på mormor också, och även fått köra min och Emmas nya bil! Älskar den. Ha en bra kväll allihopa!

LONDON CALLING

Den 11 oktober bär det av till London! Jag, Clara och Fanny ska åka och jag längtar så. Men först är det mycket som ska hinnas med. Många hemtentor och redovisningar kvar, och på torsdag åker jag hem till Köping en sväng också! Men att ha något att se fram emot gör allt lite lättare och i och med att jag ska göra saker typ hela tiden så kommer tiden gå så himla fort också. Kommer kännas som att vi är i London på nolltid.

Är helt ledig idag så ska försöka hinna med lite plugg, men är på humör att storstäda också, så vi får väl se hur det blir, haha. Men det bli nog en bra start på veckan tror jag! Annars är ju måndagar typ det värsta som finns, eller hur?

Ha en bra dag nu, KRAM

Mot Linköping

Hej allihopa!

Just nu sitter jag på ett tåg mot Linköping! Ska dit och hälsa på Sofia som fått ny lägenhet nu och det ska blir så roligt att träffa henne igen. Johanna kommer också dit, men Ida kunde inte, så lite tråkigt ändå att hela "gänget" inte är samlat. Idag så skulle vi till något som kallades "Valla Rave" och ska blir riktigt spännande att se vad det är också. Sen åker jag tillbaka på söndag har jag tänkt, så får jag iaf en heldag med Sofia imorgon.

Måste bara berätta om tågresan också. När jag kollade hur man kunde ta sig från Halmstad till Linköping så fanns det en mängd olika vägar att ta. Med tanke på att jag ville komma dit i god tid så fanns det ju inte jättemånga tider att välja mellan, och den billigaste var då alltså att först åka ner till Lund för att byta till tåget mot Stockholm som går förbli Linköping! Haha känns så fel att åka ner i landet först när jag ska snett uppåt.. Plus att det blir en hel del extra kilometer! Men restiden var ungefär samma för alla vägar, det jag åkt med nu är enbart SJ snabbtåg och dom går ju lite fortare. Nu ska jag väl försöka läsa lite, har hela 7 hemtentor denna termin och den första ska in redan nu på onsdag så är väl dags att få klart den snart! Ha det fint så hörs vi senare.

KRAM

/Är inte helt lätt att läsa en bok på datorn, men har kommit hälften iaf/